Reisiblogid Travellerspoint-is

Vietnam

652 km & 15 tundi

21 °C

Camel Travel´i ( kaamelite ja Vietnami samastamise lahtiseletamisega jään hätta ) kell seitse õhtul startinud buss jõudis sihtkohta, praktiliselt Tallinna suurusesse linna Hue´sse kell kümme hommikul. Paar korralist peatust nagu kell pool kaheksa toimunud hommikusöök olid ka sees.
Bussiks ise oli siinses regiooniks pikemate distantsidel laialdast kasutust leidvad nn. sleeper-buss. Kolm rida koikusid kahel korrusel + tagumised istmed igaüks viis lavatsit kõrvuti, kokku ca. 40 kohta.
Minul isiklikult eelnev vastav bussikogemus puudus ent tagantjärele vaadates kõige hullem polnud. Magada sai piisavalt ehkki lavatsiruumiga just laiutada polnud ent vähemalt jalad sai välja sirutatud. Klassikaliselt oli konditsioneerinupp kagusse keeratud nagu kaugsõidubussidel ikka ning liigse palavuse üle ei kurtnud tõenäoliselt keegi.
Kell kümme jõudsime siis kohale ning peatusime suht kesklinnas, ühe kõrvaltänavas asuva hotella ees. Kuna majutusasutuse omanik tegi päris veenvat kihutustööd, toa ülevaatamisel tundus ok, A/C, soe vesi ning wi-fi olid olemas, ei jaksanudki ma ülejäänud variante hakata läbi kammima vaid võtsin 7 USD eest toa ära.
Konditsioneer hakkab nüüdsetel laiuskraadidel juba päris suurt rolli mängima. Kuni tänaseni polnud väga vahet mis kast seina peal on või pole ent siinses linnas ehkki on vaid +25, annab troopiline kliima endast juba märku.
Homseks võtsin ühe tuuri mis peaks kestma üle 12 tunni ehk kogu raha eest. Ja tõenäoliselt pisut rohkemgi.
Hommikul kell kuus on start.

Lõpuks pilt hommikusest bussist minu magamiskohalt võetuna.

Keskel, bussijuhi ees teisel korrusel on üks jaapani vend, kellega leidsime pärast paroolivahetust ( Baru-tooo ) koheselt ühise keele. Hakka või uskumagi et eesti esisumokas on populaarne sealsel maal.

Kirjutas Lon Rider 05:24 Sildid Vietnam Tagged hue Kommentaarid (0)

Tagasi Hanoi´s

18 °C

Hommikul üles ja kõht täis.
Buss saabus poole üheksa paiku ning lasime sellega siis 40 km eile tuldud teed pidi tagasi kuni sadamani. Sõbralik paadimeeskond koos eilse maadluspartnerist giidiga ootas juba laevadekil. Päike paistis täielt taevalt ning kerge tuuleiil silitas lokke.
Pikema jututa hakkasime tagasi sõitma ning võtsime suuna kõigepealt ujuva küla suunas kus tegime korralise turismipeatuse mille ajal sai paadiga sõitmas käia ( mõistagi lisatasu eest ), puuvilju paatidest osta jne.

Pool tunnikest seal ning võtsime suuna sadamasse kuhu jõudsime poole kaheteist paiku, mil läks käiku lõunasöök.
Kolme järgneva tunni möödudes olime tagasi pealinnas ning ma võtsin koheselt kursu reisibüroo suunas kes mulle selle jama maha müüs. Kohal polnud mõistagi kedagi inglise keele oskajat ( kes reisinud on, teavad et siinses piirkonnas on kombeks inglise keel koheselt unustada kui probleemid tekivad ent nüüdsel puhul nad tõesti ei osanud ) ent õnneks helistasid nad oma ülemusele kes oli kogu jamast muidugi teadlik. Ütles et seoses laeval ilmnenud probleemidega oldi sunnitud rentima teine laev, mis oli aga väiksem ning seetõttu oligi rahvast pisut rohkem kui kavandatud. Ma ütlesin et tore küll ning inimlikus mõttes saan tast väga hästi aru ent mis see lahendus nüüd siis on ?
Ütles et vabandab väga ning on nõus mulle nüüd hotellaöö välja tegema. Ütlesin et vähe kasu kuna sõidan ööbussiga Hue´sse ära. Lõpuks leppisime kokku kompensatsioonis 5 USD ehk 100 000 dongi mille teenindaja ka välja maksis.
Ütleme nii et ennastki ajab naerma millist jama 60 krooni eest seeditud saab ent mis teha. Kolmandik inimkonnast mõtleb mida homme suhu pista et ülehomset päikest näha, mina kaklen giidiga ning lasen 60 krooni eest kõri läbi lõigata. Samas, olen seda meelt et kristlik tõekspidamine löögi saades teien põsk ette keerata ei kohandu minu puhul mitte.
Ütleme veel ka nii et edaspidi tuleks vältida olukordi mil oled saarel ( ja see polnud üldse poolsaare moodi saar ), istud vastu tahtmist hotellas ning maksad kogu selle jama veel naeratades kinni.
Samas, nüüd lõpp-kokkuvõttes 21 USD eest neli korda hästi süüa saada, öö suhteliselt ok hotellas veeta, sadu kilomeetreid bussi ning tunde laevasõitu saada pole samuti paha. Midagi võidad, midagi kaotad - nagu alati.

Lõpuks piilume neljapäeval ilmuvasse Eesti Keipoisu 2011 kalendrisse. Neljapäeva öösel kõik raamatupoodide uste taha järjekordadesse !

Jaanuari Poisu

Kirjutas Lon Rider 03:29 Sildid Vietnam Kommentaarid (2)

Halong Bay esimene päev - seekord siis sedamoodi.

Paber millel mõjujõud puudus

Niisiis tuur Halong Bay lahele + kõik sinna juurde kuuluv.
Ei saa öelda et tegu oleks olnud mu unistuste täitumisega ent kuna koht pidi ilus olema, mõtlesin selle достопримечательностй ära vaadata.
Paberi peal oli kõik väga kena nagu ikka ning reis pidi sisaldama:

- traspordi Hanoist Halong Bay´sse 180 km ühes suunas ja tagasi
- neli söögikorda: lõuna- , õhtu- , hommiku- , lõunasöök
- süstadega sõitmine
- ujumine ( kellel on soovi ja julgust praeguste temperatuuridega vees viibida)
- ÖÖD LAEVAS, mida ehk soovisin kõige rohkem kuna hotellades saab maismaal päris palju aega mööda saadetud. Teeks laevadekil päiksetõusust mõne pildi, loksuks niisama dokis jne.

Ok.
Laevaks oli pildi peal olevaga analoogiline ehitis ning nagu nad suurem enamus seal kruisivad:

Kuskil lõunaks olime kohal, laadisime end laeva ning kanti lõunasöök ette.
Peale seda kruisisime natuke saarte vahel, mida peaks vist ligi tuhande ringi olema ning maabusime ühe suurema saare sadamas et koobastes ära käia. Koopad olid ilusad ehkki neoon jms. - valgusega parajaks tisniländiks muudetud. Klõps klõps ja edasi.

Kogu selle aja jooksul käis giid närviliselt ringi,tegi mitmeid ja mitmeid telefonikõnesid, luges mitu korda nägusid üle kes laevas ööbida soovivad jne.
Kruisisime siis edasi saarte vahel ning pisut enne kui suurima Cat Ba sadamasse jõudsime ütles mulle ja ühele hollandi paarile et meile pole ööbimiseks kohta. Et tal on enda grupp ning meid pandi tema teadmata siia laeva juurde ( mis võis mõnes mõttes ka õige olla - ehkki see pole minu kui paketi ostnu probleem - jagagu omavahel ) ja et me ööbime Cat Ba keskuse hotellis kus on koht kinni pandud + söögid. Kohti puhtfüüsiliselt laevas üleliigseid pole.
Arusaadavatel põhjustel sellised vabandused kolme klienti ei rahuldanud, kuna tuuri ostuhetkel terendas silme ees siiski midagi muud kui järjekordne hotellalagi ning läks arveteklaarimiseks. Ühelt poolt kolm klienti, kelle shanshid oma õigust saada olid antud hetkel - olgem ausad, suhteliselt piiratud ning vastasleeris giid + laeva umbkeelne meeskond kes osutab kai poole kuhu me astume oleks pidanud hakkama. Teised grupiliikmed kõik ootavad ja vaatavad.
Mingil hetkel kasvas verbaalne sõnavahetus üle kergemakoeliseks kähmlemiseks peale mida lubati mul veri välja lasta + igasugu muid asju teha.
Ja ega polnudki teha midagi - peale tunniajast õiendamist lahkusime laevast kuna lõppude lõpuks puudus juba igasugune soovgi sinna ööseks jääda sest hea juhul oleks unepealt kõri läbi tõmmatud, halvemal õhtusöögi ajal niisama ära mürgitatud.
Bussi ja tunniajase loksumise järel 40 km eemal asuvasse saare keskusesse ning selle hotellasse.
Polnud ehk päris see, mida ette kujutasin ent peale õhtusööki hakkas asi juba naerma ajama sest ega Moskva pisaraid ei usu ning loll peabki peksa saama.
Saare keskosa on klassikaline hotell-restoran-hotell-restoran-pärlimüüja-restoran-nännimüüja-hotell ühendlüli ning tegu totaalse low-season´iga ehk täiesti välja surnud. Jalutasin siis niisama ringi ning kui ainukese thai-mashaazi asutuse tööliskollektiiv nam-nam & boom-boom´i pakkus - ajas asi juba laginal naerma.
Praegu sai kell seitse ning peale hommikusööki peaks kaheksast buss taaskord 40 km reisi ette võtma et me sadamasse pääseksime. Sealt siis kaldale, lõunasöök ning 180 km tagasisõit pealinna.
Eks ma lähen muidugi oma õigusi nõudma ent kuna aega öise bussi väljumiseni Hue linna jääb piiratud hulgal - on selge, kumb pool kaotajaks jääb.
Olen elus ennegi mõne korra reisinud ent ei mäleta et päris nii hullult petta oleksin saanud. Alati pole taevas nii sinine nagu lubatakse ent siiski enam-vähem.
Samas, 26 $ mis maksin - mis imet sa selle eest saada soovidki, arvestades et hiinamaal poleks selle raha eest praktiliselt midagi saanud ent see pole point.
Ent nagu ütlesin - on kuritegu lollile tema raha alles jätta.
Antud juhul olin siis ise vahelduseks sinisilmse osas.
Tere tulemast Vietnami.

Kirjutas Lon Rider 15:02 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)

Ninh Binh´i jõetuur

17 °C

Hanoi`st 100 km kaugusel asub linn nimega Ninh Binh, elanikke üle poole miljoni jne.
Linn ise midagi väga märkimisväärset pole võib tagantjärele sellest läbisõitnuna öelda ent selle külje all paiknevad suhteliselt tundud karstid, mis on kohalikuks turismipõrguks muudetud. Karste mõtlesin alguses juba Hiina´s, Guilin´is vaatama minna ent kuna ilmad olid seal nagu olid - siis otsustasin asja pisut edasi lükata.
Kuna kahepäevase Halong Bay lahetuuri võtsin teisipäevale, siis täna oligi sobiv hetk paadireis ette võtta.
Grupp oli väike, kuna on low-season ( mis ühtlasi annab teenuse ostjale ruumi tuurihindasid talle meelepärases suunas liigutada ) ning koosnes lisaks minule ühest Singapuri kolmeliikmelisest perekonnast ning kolmest Iisraeli daamist.
Hommikul kaheksast panime minema ning teeolusid ning liiklust arvesse võttes läks kaks tundi enne kui 100 km sõidetud sai. Küsisin giidilt kui 70 km/h trassil sõitsime et palju piirang üldse on ning vastas et 80. Samas, ega palju üle 70 poleks ka ise soovinud sõita, kuna auto on ikkagi inimese sõber. Või noh, mikrobuss antud näite varal.
Kohale jõudes käisime kõigepealt ühes templis ning siis läksime lõunat sööma. Kuna tegu oli rootsi lauaga, polnud mul selle vastu midagi. Üritasin süües meelde tuletada ent tõenäoliselt sai nuga-kahvlit vist esmakordselt viimase kuu aja jooksul kasutatud, sest siiani oli läinud pulgad + lusikas meetodil. Äratundmisrõõm oli täitsa olemas.
Pärast sööki võttis kõikseemees ( gruppe oli päris palju ) järjekordadesse ning meid pandi kahekaupa paati lisaks kohalikult sõudjale. Kuna meid oli paaritu arv, siis pandi mu seltsiliseks ühe teise grupi jaapanlanna. Inglise keel tal parim võimalik polnud ning sama võib ka minu jaapani keele kohta öelda. Banzai ja domo arigato´ga kaugele ei sõua, ülekantud tähenduses kõnealust paadireisi arvestades. Kui aga lõpuks suutsin Baruto nime õigesti hääldama õppida, läks ta nägu naerule küll.
Paate oli meeletult nagu ka pildilt näha on ning sõit ise kestis ca. kaks tundi. Karstid olid täitsa ok, samas midagi sellist ka just polnud, mille pärast kohapeal hulluks minna. Ilm oli natuke sudune ent jõgi seevastu suhteliselt puhas.

Kõik paadiklassid on stardivalmid

Kohalikud kulgejad

Meie paatkonna tüürimees Bassov

Rubriik " uut tehnikas "

Tõeline badass reisisaatja - prill ees & koni näpus

Müügimehed-naised olid mõistagi nagu takjad küljes, ent ka see pole uudiseks siin päikese all.
Homme niisiis Halong Bay´sse kaheks päevaks.

Kirjutas Lon Rider 08:13 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)

Hanoi pruudi-eri

18 °C

Pühapäeva pärastlõunaseid õides ja vähem õides roosinupukesi kohaliku perbüroo trepilt.

Kirjutas Lon Rider 06:12 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)

Järjekorras teine laip

18 °C

Igalühel meist on omad kiiksud.
Nagu usin blogilugeja on tähendanud, kuuluvad minu nõrkuste hulka laibad, pilvelõhkujad, pruudid ja mingil määral ka saksa naised.
Kuna Mao`ga sai põhjanaabrite juures tutvust tehtud, võtsin täna hommikul suuna Vietnam´i endise peaministri ja presidendi Ho Chi Minh´i mausoleumi poole.
Sarnaselt eelmise laibaga, saab ka seda seltsimeest vaadata hommikupoolikuti, täpsemalt 8-11 ning esmaspäeval ta puhkab. Samuti on kogu atraktsioon tasuta ning pole ka passaportet vaja kaasa vedada, kuigi ma seda igaks juhuks siiski tegin.
Rahvast oli omajagu kuna oli pühapäev ent järjekord läks kiiresti. Sarnaselt Mao´ga oli ka Ho Chi Minh veel unede maal ning ma ei raaskinud teda äratada - paljudele ju meeldib nädalavahetustel kauem magada.
Tagasitulles mõtlesin natuke ning panin siis järgmise nelja päeva plaanid lukku. Võtsin paar tuuri pealinna ümbruses + öise bussisõidu riigi keskosas paiknevasse linna nimega Hue ent kõigest siiski järgemööda.

Kirjutas Lon Rider 05:56 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)

Pealinna sumedad õhtud

Hanoi Landmark Tower

Pildil on veel valmimisjärgus oleva riigi kõrgeima ehitise, 344 m kõrge Hanoi Landmark Tower´i eskiis.
Hoone pidi küll juba selle aasta numbri sees valmis saama ehk linna 1000 sünnipäevaks ent ei saa mitte. Valmides oleks maailmas 17. kohal kõrguse poolest.
Muidu läheb rahulikult. Olen paar päeva ringi vaadanud, pesu pesta lasknud ning lihtsalt akusid laadinud.
Temperatuur on pisut üle kahekümne mis tähendab seda et kõik kahvanäod käivad shortside ning t-särgiga ja kohalikud üksmeelselt ( kuna tegu on talvega aastaaja järgi ) mantlite + paksude kampsunitega.
Kesklinn on kärarikas ning vürtsitatud rohkearvuliste mopojuhtidega.
Homme oleks plaan käia üks laip taaskord tuvastamas.

Kirjutas Lon Rider 09:04 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)

Ahoi Hanoi

18 °C

Tõenäoliselt selle reisi viimane hiinakeelne dokument. Bussipilet reidile Nanning - Hanoi.

Elanud hiinamaal viimaseks jäänud rongisõidu üle, jõudsime niisiis pool seitse hommikul linna nimega Nanning. Võib-olla oleks ka seal võinud peatuse teha ning pisut ringi vaadata ent läks nagu läks.
Ruttasin siis ühte kõrvaltänavasse kus oletasin bussifirma, mis naaberriiki reise teeb, olevat ning leidsin terminaali suhteliselt kiirelt üles. Küsimusele kas 07.30 väljuvale reisile pileteid on, vastas unisevõitu teenindaja et muidugi ja 148 RBM ( 250 EEKi ) eest sain 21. koha. Veepudel bussis ja lõuna olid includo. Mõnus kergendus oli et asjad niivõrd sujuvalt lahenesid olgugi et olid ka varuvariandid olemas.
Suur buss sai umbes 2/3 osas täis ning startisime piiri poole. Paaritunnise sõidu järel tegime ühes restoranis söögipeatuse mis ei olnud kindlasti juhuslikult valitud kuna kari valuutavahetajaid asus samuti omi teenuseid pakkuma. Kuna mul ühtegi dongi taskus polnud ( ent eelnevalt olin vähemalt vahetuskursi endale selgeks teinud 1 RMB=3000 dongi ), pidin vähemalt natuke vahetama et suures linnas alguses hakkama saada. Kuna saadud rahatähed tundusid usaldusväärsed ning ka teised reisijad vahetasid, otsustasin lõpuks kõik järgijäänud RMBd ära vahetada ning sain nende eest 1,2 miljonit ühikut. Ma ei kahelnudki et neid pärast siin Hanois vahetada ei oleks saanud ent nagu tagantjärele selgub - võtavad pangad vahetuse pealt päris korraliku komisjonitasu. Muidugi alati jäävad kohalikud valuutahangeldajad.
Piirini jõudsime, siis kamandati kõik oma asjadega bussist välja ning pakiti väikestesse transpordikärudesse ümber, millega seltskond passikontrolli sõidutati. Sealt üle ning teiselt poolt samasuguste kärudega Vietnami-poolse bussini. Passikontrollid läksid norm. välja arvatud see et mul oli ju ühes passis Hiina viisa ning teise võtsin Vietnami oma ning imestati miks seltsimees kahe passiga liikvel on.
Vietnam võttis külalise oma suhteliselt viletsate teede ning hullude bussijuhtidega vastu ja neli tundi kulus enne kui pealinna jõudsime. Võiks ehk öelda et neli tundi liiga palju. Arvan et veel mitmeid kordi selle reisi jooksul mõtlen liigutusepisar silmis hiinamaa rongidele tagasi, millega liikumine oli lõppude lõpuks ikkagi ääretult sujuv ning mis peamine - saabusid vähemalt sihtkoha raudteejaama, mitte ei pandud suvalises kõrvaltänavas maha nagu nüüdsel reisil. Jõudnud siis pealinna lõunaossa peatuti suvalisel tänaval ning seltskond kobis välja. Turisti suurimad sõbrad ehk taksojuhid parves ümber. Enne olin lugenud et väga palju taksojuhtidele maksta ei tohi nagu ikka ning paari usaldusväärsema kompanii ( kellel vähemalt mingigi paikapidav taksomeeter olemas on ) nimed olid ka peas ent nende esindajaid muidugi mõista polnud. Lasin siis Piibli ( LP ) kaardi peal ära näidata kui kaugel me kesklinnas oleme ning kuna tundus et vägagi, oli ühe taksojuhiga kokkulepitud summa 5 USD ehk 100 000 dongi realistlik. Sõit seda ka näitas ning jõudnud Hanoi nn. vanalinna, asusin hotellasid läbi kammima. Paari ebasobiva varindi järgi leidsin selle asutuse, tingisin ühese toa hinna 12 USD pealt 10ni ( breakfast no includo ) ning kolisin sisse.
Vietnami tuur oli alanud.

Hiina-poolne buss

Hiina-poolsed kärud

Vietnami-poolsed kärud

Vietnami-poolne buss piirilt kuni pealinnani

Kirjutas Lon Rider 00:26 Sildid Vietnam Tagged hanoi Kommentaarid (0)